הנוסחה הסודית של אתרי החדשות נחשפת! איך תוכלו לכתוב תוך 3 דקות כותרת מנצחת שתוביל 76.8% מהגולשים להמשיך לקרוא

 

הכותרת היא החלק הכי חשוב בכתיבה שלנו, היא חלון הראווה שתפקידו למשוך פנימה את הגולש על מנת שנוכל להעביר לו את כלל המסרים שהחלטנו שחשוב לנו להעביר. (קישור למאמר בנושא בחירת מסרים).

לא קל לכתוב כותרות מושלמות, עליכם לקחת בחשבון שזה לוקח זמן, ריכוז והשקעה אך לא לשכוח שהתהליך, כמו גם התוצאות, הולכים ונהיים קלים וטובים יותר עם הזמן והתרגול.

אף נוסחא לא מבטיחה 100% של הצלחות, יחד עם זאת, ישנם 6 מרכיבים שאם תכללו אותם בכל כותרת שאתם כותבים, סביר להניח שתזכו לתמורה רבה.

 

1. שימושיות

בין אם המטרה שלנו היא לגרום לגולש לרכוש מוצר או שירות ובין אם רק לגרום לו להמשיך לקרוא הלאה, הגולש צריך להבין בבירור מה הערך שהוא יכול לקבל מאיתנו. בשלב זה חשוב לעשות הפרדה בין בין פיצ’רים לתועלות. פיצ’רים הם מאפיינים טכניים של המוצר או השרות שלנו. לדוגמא, אם המוצר שלנו הוא טלוויזיה עם רזלוציית צפייה ב-HD. רזולוצית HD היא פיצ’ר, הערך/ תעולת של בר המזל שירכוש את הטלוויזיה הוא “חווית צפייה שלא הכרת”.

 

כדי להדגים בצורה הטובה ביותר את שילוב 6 המרכיבים, נדגים את השימוש בהם ע”י כתיבת כותרת למאמר זה. המאמר עוסק באיך לכתוב כותרת מנצחות ולכן זה יהיה הבסיס עליו נוסיף את המרכיבים.

כותרת מקורית: “איך לכתוב כותרות מנצחות”
נוסיף שימושיות: “איך תכתבו כותרות שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”

 

2. דחיפות

אנחנו רוצים לתת לגולשים שלנו סיבה לבצע באופן מיידי. נקודת המוצא שלנו היא שגולש שלא יפעל באופן מיידי סביר שלא יפעל בכלל. דרך טובה להוסיף דחיפות לכותרת שלנו היא להוסיף את אחת מהמילים הבאות: “עכשיו”, “היום”, “רק”, “השבוע”, “בלבד”, “נותרו”.

הגירסה הקודמת: “איך תכתבו כותרות שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”
נוסיף דחיפות: “איך להפוך באופן מיידי את הכותרות שלכם לכאלו שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”

 

3. ספציפיות

ככל שנהיה ספציפיים יותר לגבי התוצאה שהקורא מצפה לקבל כך הכותרת תיתפס כאמינה יותר.

הגירסה הקודמת: “איך להפוך באופן מיידי את הכותרות שלכם לכאלו שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”
נוסיף ספציפיות: “איך להפוך באופן מיידי את הכותרות שלכם לכאלו שיגרמו ל-87.8% מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”

 

4. סקרנות

כותרת טובה היא כזאת שגורמת לקורא לשים לב אלינו ומעוררת אצלו את הסקרנות להמשיך ולקרוא עוד כדי לקבל מענה לתהיות שהיא העלתה אצלו. חשוב מאוד לא לכתוב כותרת שמבוססות רק על סקרנות.

כותרת מקורית: “איך להפוך באופן מיידי את הכותרות שלכם לכאלו שיגרמו ל-87.8% מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם להמשיך לקרוא”
נוסיף שימושיות: “איך כל אדם יכול לכתוב כותרות מנצחות שיובילו 87.8% מהגולשים להמשך קריאה”

 

5. חדשנות

המוח שלנו מתוכנת להמשך באופן אוטומטי למה שחדש. שילוב מילים כמו “לראשונה” , “חשיפה ראשונה”, “פריצת דרך”, “תחקיר בלעדי”, “חשד”, “דיווח חי”, “שידור חי” ועוד, יביאו את הקורא באופן תת מודע להבנה כי אם ימשיך לקרוא הוא ייחשף למידע חדש.

הגירסה הקודמת: “איך כל אחד יכול לכתוב כותרות מנצחות שיובילו 87.8% מהגולשים להמשך קריאה”
נוסיף חדשנות: “הנוסחה נחשפת: איך כל אדם יכול לכתוב כותרות מנצחות שיובילו 76.8% מהגולשים להמשך קריאה”

 

6. ייחודיות

כותרת תהיה אטרקטיבית יותר אם אם היא כזאת שהגולש לא  נתקל בה בעבר.

הגירסה הקודמת: “הנוסחה נחשפת: איך כל אדם יכול לכתוב כותרות מנצחות שיובילו 76.8% מהגולשים להמשך קריאה”
נוסיף ייחודיות: “הנוסחה הסודית נחשפת: איך כל הדיוט יכול לכתוב תוך 3 דקות כותרת מנצחת שתוביל 76.8% מהגולשים להמשך קריאה”

 

7. הוכחה

בימנו כולם מבטיחים הבטחות, השירות הכי טוב, המחיר הכי זול, התוצאות הטובות ביותר ועוד ועוד… בלי שום קשר לאם להבטחות אלו יש בסיס או לא, הגולשים והלקוחות הפוטנציאלים למדו להטיל ספק גדול ולא להאמין לכל דבר שהם קוראים. הוכחה היא הדרך שלנו לגרום לגולש להאמין לנו.

ההוכחה יכולה להיות נתון סטטיסטי (אמיתי) שמשרת את המטרה שלנו, ציטוט של מקור אמין (רופא, חוקר, ממשלת ישראל…), ציטוט מפי איש מקצוע רלוונטי, קישור לאדם מוכר שהוא אוטריטה בתחומו, או השאלת סמכות בצורה מתוחכמת או מרומזת (למשל, שימוש בסגנון עיצובי שמקושר לגוף / חברה שנחשבת מובילה בתחומה).

הגירסה הקודמת: “הנוסחה נחשפת! איך כל אדם יכול לכתוב כותרות מנצחות שיובילו 76.8% מהגולשים להמשך קריאה”
נוסיף הוכחה: “הנוסחה הסודית של אתרי החדשות נחשפת! איך תוכלו לכתוב תוך 3 דקות כותרת מנצחת שתוביל 76.8% מהגולשים להמשיך לקרוא”